LIBERATION, luni, 12 martie 2012
PANZER DRAGOON
Numele lui este deseori citat de catre dezvoltatori peste tot in lume printre influentele majore care le-au impregant munca, dar cunoastem doar o singura implicare directa atestata a lui Moebius in fabricarea unui joc video si se intampla sa fie o capodopera adorata de comunitatea de gamer-i de la lansarea lui, 1995: Panzer Dragoon, care a a dat nastere unei serii ramase mitice. Jocul apartine categoriei baroce si pirotehnice a jocului de tir (calare pe dragon), numita „shoot them up”.
A fost dezvoltat de Team Andromeda, o echipa interna a marelui studio japonez Sega care, in vreme aceea, fabrica si jocuri si aparate de joc si voia sa faca din acest titlu vasul amiral al consolei Saturn. Echipa de game designers, puternic influentata de universurile fantastice si de heroic fantasy ale lui Jean Giraud/Moebius, i s-a adresat atunci lui cand dezvoltarea era antamata pe de-a-ntregul. Unul dintre mebrii echipei, Takashi Iwade, a povestit imprejurarile acestei colaborari:
„I-am trimis grafismele inamicilor si bossului care se gaseau in joc si i-am cerut sa intepreteze aceasta lucrare pentru a extrage ilustratii. Chiar daca eram mari fani ai lui Moebius, este adevarat ca asteptam de la el viziuni destul de abstracte. Or, am fost surprinsi sa vedem cat de mult se potrivea ce facuse el realitatii jocului nostru.”
Echipa a fost atat de multumita incat un desen de Moebius a devenit copera si afisul jocului pentru lansarea in Japonia.
O.St.