Re: Cluj Comics Club

Acasă Discuții Evenimente CRAYONA – atelier de desen Re: Cluj Comics Club

#4340
_Maxim
Participant

Dupa o poveste (dezlanata si poticnita) apocaliptica a unei fete, iat-o si pe Cristina, cu o poveste (…) teribilista, usor scabroasa – in fapt pe o linie fashionabila a esteticii uratului promovata de o „aripa” vestica a animatiei si una estica a undergroundului comico-stradal…
A.
1: ”Rutina, un cuib al celor mai periculosi oameni in viata”. [un penitenciar cu numele Rutina este un cuib de oameni perculosi vii]
2. Un gardian urla la altul. Plansa de inceput are numai voce din off si trei CLIKuri din ultima caseta
3. Doi pereti cu cate o sageata spre stanga si una (ghicim) spre dreapta: ”Inchisoarea este impartita in 2 parti. Aripa de Vest este ocupata de infractori de duzina…*” [sugestie: Inchisoarea este impartita in doua aripi….]
4. Un culoar spre o usa cu o incuietoare imensa: ”Cea estica duce spre sectiunea celor condamnati pe viata.*”
5. Silueata unui gardian in cadrul luminos al usii deschise si text care pare sa continue textul din insertul din caseta 3 de care este legat grafic: ”… Criminali, violatori, pedofili, asasini, hoti… toate scursorile acestei tari.*” Criminali, in general, sau in sensul de… asasini? Acestia ar fi ”infractorii de duzina”?? Atunci, ceilalti ar fi din categoria criminali (in general) „in serie”??
O sugestie: ”…scursorile societatii” si nu ale tarii. In ce aripa suntem aici, totusi?
6. Intuneric si o bula cu semnul intrebarii – unde e intuneric, cine se mira? Incaperea in care intra gardianul este luminata!
7. O mana care apasa insistent pe un comutator.
*Inserturi (captions) cu text negativ

B.
1. Un bec aprins.
2. Un sobolan pe un culoar. Asadar incaperea in care intrase gardianul, era un culoar – ba luminat, ba intunecat…
3. Doua deschizaturi in usi cu zabrele, intre ele un insert ”negativ”: ”Infractorii [care?] sunt deseori redirectionati catre alte inchisori, fiindca aripa [care?] este plina ochi. Totusi…”
4. Usa unei celule spre care se indreapta patru sageti: ”Mai exista un SINGUR pat neocupat in celula 13…”
5. ”Dar nu pentru mult timp…” Gardianul gras, cu dinti rari bate cu bulanul in usa: ”Hai, scarba, trezeste-te!”

C.
1. ”ZZZ” un pat, un perete cu un poster porno, un detinut culcat: ”Mai lasa-ma naibii sa dorm…”
2. Acelasi ”Sa vina…”
3. Acelasi ”O sa-i arat eu cine face regulile pe aici…”
4. Aceaste sunt replici la ceea ce zice capul imens al gardianului cu dinti stricati si rari care da buzna (grafic) peste aceste casete: ”Ti s-a terminat cu binele. Maine iti ajunge colegul de camera!” si mai departe ”Nu prea cred. Se spune ca e printre cei mai feroce criminali in viata. Are peste 100 de victime la activ.”
5. Plan detaliu pe detinut: ”Gulp”
6. Silueta gardianului printre zabrele si un ziar care cade greu in celula: “Tine ziarul!”

D.
1. Detinutul citeste ziarul: ”Sursele spun ca mai fusese inchis in nenumarate inchisori, insa reusea sa evadeze de fiecare data. Acesta obisnuia sa-si puna colegul de celula sa-i sape un tunel pana afara, dupa care il ucidea cu salbaticie.” Probabil, ca sa nu evadeze si el? Sau precum cruzii nobili care-i ucideau pe fauritorii de locasurilor de cult, pentru a nu mai putea ridica si pentru altii asemenea minunatii arhitectonice? Gand: ”Asta as putea fi eu…” Continua sa citeasca: ”Cei care refuzau sa-l ajute, era torturat cateva saptamani, pana cand nefericitul se sinucidea” Un alt exemplu de cruzime aberanta.
2. Detinutul privind ingrozit pe ferestruica cu zabrele din usa.
3. Gardianul burtos atipit cu bale la gura, usa celulei 13, de unde razbate: ”Nu se poate! Nu-mi faceti asta! Mutati-ma in camera de izolare… pentru totdeauna! Sefu’, m-auzi?!” Din radioul de pe masa gardianului, unde se mai afla un Playboy si un Hustler se aude ”Alejandro”
4.
1-2-3 casete cu silueta detinutului care nu-si gaseste linistea – sugestive.
4. Ochii detinutului in care vedem ingrijorarea si usa celulei prin care razbate vocea gardianului: ”Mai avem un singur loc pentru tine… O sa-ti placa aici la 13”, care i se adreseaza probabil noului detinut deosebit de periculos, a carui bula contine puncte de suspensie: “…” [un mutulica sau ce? care e rostul acestei bule?]
5-6-7-8-9: succesiune de detalii ale fetei ingrozite a detinutului in planuri tot mai apropiate intercalate cu usa celulei care se deschide, dincolo de care apare o silueta – expresivitate, tensiune
9. plan general cu interiorul celulei, in care detinutul zace mort, chiar foarte mort pentru ca are un ochi (ochii) in X + bula lui…(???) cu un cap cu ochii in X! Un doctor il examineaza: ”?”, gardianul se scarpina la ceafa si noul detinut extrem de violent cu aceleasi puncte de suspensie, dar de data asta intr-o bula de gandire – o piticanie cretinoida (limba atarnand).

Concluzia: PRESA, daca nu MINTE, EXAGEREAZA, si este in ambele cazuri DESTABILIZATOARE si, indirect, CRIMINALA.

Sunt realizari specifice si eficiente aici, dar constat aceeasi neglijare a povestii: o banda desenata nu incepe cu „Hai sa desenam!” ci cu „Hai sa scriem o poveste!”
A face o banda desenata presupune chef de a desena, dar desenatul pe banda nu povesteste neaparat ceva interesant, ci, in cel mai bun caz, o banalitate de o maniera interesanta.