Ce filme am mai vãzut

  • Acest subiect are 111 răspunsuri, 7 opinii și a fost actualizat ultima dată acum 3 ani, 2 luni de Aghiutza.
Vizualizare 15 articole - 46 la 60 (din 112 în total)
  • Autor
    Mesaje
  • #2877 Răspunde
    Cristina
    Participant

    ?i iat? cum F?urar se îneac? pe apa sâmbetei, ?i la lun? scurt? nici filmele nu trag. Dau cu praznicul lunar ?i cu ochitul la filme pe luna februarie.
    Înainte, ultima restan?a din gerar: de dincolo de perdele ro?ii, în intimitate ?i bine încoto?m?nit?, am rev?zut Short Cuts. Pove?ti întret?iate, de Altman, stil reoglindit mai apoi în The Player ?i Prêt-à-Porter, un evantai de cauzalit??i anodine dar ?i dramatice, cu miros de cianur?. Superb.
    Cu mai mult spor m-am apucat de f?urit dar cum nu e an bisect, se duce jude?u de râp? c? tocmai pe 29 voiam io s? trag la greu.
    Tant π, s? dau la abac, Drôle de Dimanche sau: Bourvil, craiul -amorezat nevoie mare, dar, l?sat de izbeli?te, ?i adus în pragul depresiei ?i al crimei cu premeditare. Mai adaugi o Arletty Gur?-de-Tinichea scâr?âitoare, ?i rezultatul e teribil de amuzant ?i romantic în acela?i timp.
    Am suferit de un amestecat cam indigest de week-end: 2/3 Bridget Jones, ce s? faci, p?cate muiere?ti! + palpita?ii la apari?iile junilor Firth ?i Grant, 1/6 Ali, prea militant pentru mine ?i 1/10, un western adventurer cu Mr Nice Guy James Stewart, pierdut în The Far Country, prin n?me?ii Yukonului, Yogi Bear like. Se vede la procentaj cine a câ?tigat la adun?tura de testosteron. I was too busy and important for the others.
    Reluare la Silence of the Lambs, înc? func?ioneaz?, teribil, teribil, a se degusta cu un bun Chianti.
    INLAND EMPIRE, ultimul Lynch, v?zut chiar în prima zi pe ecrane, atât eram de impacientat?. Prea multe de descris, prea multe senza?ii contradictorii, un experiment umoral, între agonie ?i extaz, merit? s? fie spuse atâtea lucruri… Reiau o fraz? din Alice în ?ara minunilor pentru a ilustra c?derea în acest film: down, down, the rabbit hole.
    De?i n-am niciun motiv estetic sau ra?ional, m? înnebunesc dup? comediile cu adolescen?i din anii ’80, u?oare ca baloane de gum? parfumat? cu ab?ibilde frumoase, muzic? new wave, ?osete colorate ?i iubiri neîmp?rt??ite. Cli?ee cu gr?mad?, happy end tocmai pentru c? sunt anii de liceu când ?ii soarele în mân? ?i te crezi legendar…Ferris Bueller. Oh, yeah!
    De anima, despre trezirea la via?? a unui robot, Number 5 is alive, ?i deambul?rile lui de-a înv??atul vie?ii: Short-Circuit Need input!
    Blue Velvet de Lynch, bizar, halucinant, superb cromatic, ca un tablou de Edward Hopper. The Cult Flick!
    Stuck on you, constabilitatea se mir? iar de fra?ii Farrelly, de data asta unul reu?it. S? fie oare ?armul siamezilor Damon ?i Kinnear, ?i câteva apari?ii speciale reu?ite?
    Morocco(1930)de Sternberg. Film de dragoste pe fundal de de?ert, legiune str?in? ?i cafea la nisip. Marlene Dietrich ?i Gary Cooper, tineri, nelini?titi ?i mândri. Final splendid ?i un nou început.
    Mes nuits sont plus beaux que vos jours de Zulawski, atât de autistic, incoerent, dar candid. Îns? obositor de zig-zagurile între planuri ?i poemele aproape suprarealiste rostite pe post de replici. P?cat c? e prea tezist, nu îndeajuns de experimental ?i prea nouvelle vague.
    Re-re Dancer in the Dark, cutremur?tor, te las? cu inima în stomac. Vreau s?-l las? s?-mi curg? pu?in prin vene. I’ve seen it all, now!

    #2878 Răspunde
    _Maxim
    Participant

    recuperari de…convalescenta:

    Garfield: Bill Murray, of course!
    Bride Corpse: Tim/Johnny/Helena, inca cu gustul ciocolatei amarui…
    Spanglish (de James L. Brook cu Sadler/Leoni/Vega), pentru gusturi fine!

    si…
    PLAYTIME de Jacques Tati! Monsieur Hulot…
    Excelent dosar, aici: http://www.cndp.fr/Tice/Teledoc/dossiers/dossier_playtime.htm
    http://www.moviediva.com/MD_root/reviewpages/MDPlaytime.htm
    discutii, info, fotografii:
    http://www.allocine.fr/communaute/forum/message_gen_communaute=2&nofil=242565&cfilm=1363.html

    Playtime (1967)

    Roger Ebert
    (also available at rogerebert.com: review || printable review )
    Jacques Tati’s “Playtime,” like “2001: A Space Odyssey” or “The Blair Witch Project” or “Russian Ark,” is one of a kind, complete in itself, a species already extinct at the moment of its birth. Even Mr. Hulot, Tati’s alter ego, seems to be wandering through it by accident. Instead of plot it has a cascade of incidents, instead of central characters it has a cast of hundreds, instead of being a comedy it is a wondrous act of observation. It occupies no genre and does not create a new one. It is a filmmaker showing us how his mind processes the world around him.

    At the time of its making, “Playtime” (1967) was the most expensive film in French history. Tati filmed it in “Tativille,” an enormous set outside Paris that reproduced an airline terminal, city streets, high rise buildings, offices and a traffic circle. It was the direct inspiration for “The Terminal,” for which Stephen Spielberg built a vast set of a full-scale airline terminal.

    Although Spielberg said he wanted to give Tom Hanks the time and space to develop elaborate situations like Tati serendipitously blundered through, he provided Hanks with a plot, dialogue and supporting characters. Tati made “Playtime” without a story, with dialogue (mostly in English) that is inaudible or disposable, and without a hero.
    His film is about how humans wander baffled and yet hopeful through impersonal cities and sterile architecture. “Playtime” doesn’t observe from anyone’s particular point of view, and its center of intelligence resides not on the screen but just behind the camera lens. The most sympathetic person in the movie is a waiter who becomes a source for replacement parts. More about him later.

    “Playtime” is Rosenbaum’s favorite film, and unlike many of its critics, he doesn’t believe it’s about urban angst or alienation. In a lovely passage, he writes: “It directs us to look around at the world we live in (the one we keep building), then at each other, and to see how funny that relationship is and how many brilliant possibilities we still have in a shopping-mall world that perpetually suggests otherwise; to look and see that there are many possibilities and that the play between them, activated by the dance of our gaze, can become a kind of comic ballet, one that we both observe and perform…”

    “Playtime” is a peculiar, mysterious, magical film. Perhaps you should see it as a preparation for seeing it; the first time won’t quite work. The best way to see it is on 70mm, but that takes some doing (although a print is currently in circulation in North America). The Criterion DVD is crisp and detailed, and includes an introduction by Terry Jones, who talks about how the commercial failure of the film bankrupted Tati (1909-1982) and cost him the ownership of his home, his business and all of his earlier films. Was Tati reckless to risk everything on such a delicate, whimsical work? Reckless for you, reckless for me, not reckless for a dreamer.
    Directed by Jacques Tati. Running time: 126 minutes.

    Tati, intre doi dintre idolii lui, Buster Keaton si Harold Lloyd
    (si ai mei:))

    #2879 Răspunde
    Cristina
    Participant

    NU, nu v? gr?bi?i a?a, Persepolis n-a ie?it înc? pe ecrane, de-abia miercuri.
    What you say? Un film dupa o band? desenat?? Fichtre, coproduc?ie Fran?a-Iran, în alb-negru, ah,quelle horreur! ?i ba?ca premiat la Cannes? Bine, bine, las? prostiile, e cu super-eroi au ba? A fost publicat de DC?
    Nu, e doar povestea unei iranience, copil?rie, adolescen??, maturitate, care cunoste revolu?ia din Iran, ?i apoi, trimis? de p?rin?ii ei în Europa, ajunge în Viena ?i Paris ?i devine desenatoare de band? desenat?.
    Nobody? Anything? Something?
    Vivement în papuci m? duc de diminea??. Cred c? n-am fost pe ace a?a de la filmul lui Lynch. Nici m?car la Death Proof nu m-am gr?bit care, btw, este un coup de GRAS .(sic!) Yeah, baby! This girl here loved it. Dac? termin s?-mi fac unghiile de la picioare, poate scriu ceva despre.
    S-au adunat multe filme la catastif, e cu c??el ?i purcel, mai gr?mad? ca la o nunt? în Oltenia.
    Dar s? nu cumva s? vorbi?i despre Persepolis f?r? mine.
    http://www.allocine.fr/film/fichefilm_gen_cfilm=110204.html
    http://www.myspace.com/persepolislefilm

    #2880 Răspunde
    Cristina
    Participant

    Drag? Marji,

    Sper c? ai ajuns cu bine ?i c? mâncarea din avion ?i-a priit ?i nu te-ai strâmbat prea mult la gustul noului Zam Zam Cola f?r? zah?r. Iubitul notru pre?edinte e foarte preocupat de s?n?tatea poporului s?u. Aici e c?ldur? mare, noroc cu ra?ionalizarea benzinei spre a mai sc?dea nivelul de poluare din ora?.
    …………………………………………………………………………………………………….
    Mai departe nu ?tiu ce s? scriu. Nici nu îndr?znesc s? intru în mintea unei femei tr?ind în Iran, a unei femei care înc? nu e abrutizat?, care din când în când ridic? capul, care are idealuri, care viseaz?, care transgreseaz? distopia islamic? a?a cum alte milioane de oameni mai aveau timp sa viseze dincolo de cortina de fier, s?pând sistemul încetul cu încetul, Evadare din Alcatraz-style.
    Da, am v?zut Persepolis ?i am sim?it prea multe c? mi-ar trebui 1001 de nop?i s? brodez un covor cu toate imaginile ?i senza?iile din film.
    Nimic despre film, culori, cum, în ce fel, de ce..
    Doar atât:
    -doliu, reculegere, reg?sire, împ?care între civiliza?ia oriental? ?i civiliza?ia occidental?;
    -mare oboseal?, senza?ia de a fi înc?rcat? de istorie, de-a fi fost martora unui capitol important ?i nu doar o r?sfoire de album de amintiri;
    -întoarcere la non?alan?a hedonist? a prezentului occidental.

    Ispahan is gone forever.
    Timpul s? ard scrisorile persane a venit.

    This what you get when you mess with God…

    Just for the fun of it http://www.president.ir/en/

    #2881 Răspunde
    _Maxim
    Participant

    En début d’apres-midi, 14°, de la pluie, l’idéal pour se réfugier dans une salle obscure et aller pleurer devant Persépolis. Donc, j’ai vu Persépolis, et j’ai pleuré aussi. Franchement c’est une réussite, esthétique d’abord, et puis je confirme, Marjane Satrapi est une vraie conteuse. J’ai beaucoup mieux retrouvé Téhéran que dans la BD, j’avais l’impression d’entendre ma voisine et sa famille (…)
    Colette

    #2882 Răspunde
    _Maxim
    Participant

    …un film “oriental” agreeat in Occident. Nu si in Orient.
    Si filmele “tigrilor” din anii ’90 (+ Pintilie) erau “deranjante” aici, in tara, si elogiate mai la Vest.

    Apropo, “palmatul” 4 LUNI, 3 SAPTAMANI 2 ZILE, proiectat la TIFF (ratat), cu Premiul Ecuatiei Nationale in Franta, unde nu exista unanimitate in valorile lui “pedagogicie”, la noi a iscat doar certuri intre “vechi” si “noi”, noi ceilalti:)… Cat despre valoarea de material didactic aici nici nu poate fi luat in seama: este pentru noi istorie ceausista. Pe care o bagam sub pres, o dam la spate sau in cel mai bun caz o facem FICTIUNE.
    http://www3.ac-nancy-metz.fr/cinemaav/quatremois/

    #2883 Răspunde
    Cristina
    Participant

    Procrastinând, de trei ori procrastinând, s?-mi ajung? efigie pe mormânt, ce altceva s? faci într-o miercuri dup?-amiaz? dac? nu e?ti lefegiu de can?el?rie s? numeri dosarele, la altceva nu te trage a?a, iar înf??urarea în pânza cu rezolu?ie ultrafin? te transform? într-o Penelop? dezabuzat?, p?i, atunci, î?i iei lumea în cap ?i te duci glon? la cinema s? revezi Modern Times, pe care probabil nu l-ai mai v?zut de pe vremea când Delia Budeanu prezenta programul la televizor.
    Te duci s? scapi de rutin?, de roti?ele care se învârtesc în dezordine în capul t?u, te duci s? fugi de timp ?i chiar nu te ui?i la ceas înainte de sfâr?itul filmului.
    Te duci chiar dac? ?i pe tine te pa?te la col? precaritatea, iar pe alocuri, lucrul în colectivitate, mecanica taylorian? a diviziunii muncii, slujul, ?opoc?iala pe la col?uri, valorile sindicale î?i deduc de la sine din speran?a de via??.
    Zici z?u c? mai ai timp s? cotizezi pentru un film într-o miercuri dup?-amiaz?, unde-n sal? nu-s decât câ?iva pensionari cu nepo?eii aferen?i.
    Afar? e o lume nebun?, nebun?, nebun? iar aici atomii s-au oprit din mi?care.
    Un pur moment de relaxare am tr?it care mi-a readus optimismul la cote maxime.
    http://www.imdb.com/title/tt0027977/

    #2884 Răspunde
    _Maxim
    Participant

    1. PERSEPOLIS va reprezenta Franta la Oscar.
    2. MODERN TIMES si PLAYTIME: un studiu comparativ pornind de la efectele postvizionare?
    Primul ne detaseaza prin obiectivare comica: suntem asezati frumos in fotoliu in asteptarea ridicarii cortinei si dupa 87 minute aplaudam si plecam mimand amuzati insurubari in aer, cel de-al doilea ne ataseaza prin subiectivare comica: 155 minute de explorare a unui spatiu inchis/deschis…din care nu stii cand/daca iesi.
    Pe primul l-ai mai vedea “cap-coada” pentru a… good Time, pe cel de-al doilea musai sa-l revezi pandind alte cotloane, in cele din urma cu RW, FFW, Freeze… PLAY mereu si mereu…

    #2885 Răspunde
    Cristina
    Participant

    F?r? s? intru în detalii, doar dou? remarci legate de apropierea pe care o faci între cele dou? filme:

    Playtime este mult mai experimental decât Modern Times, viziunea societ??ii citadine este un blueprint arhitectonic riguros, ?i de?i mecanica ?i precizia se reg?sesc ca prime resorturi ale civiliza?iei industriale ?i în Modern Times , aici abordarea e mult mai metaforic?.

    Vaganbodul lui Chaplin sufer? ?i de spleen ?i de foame, dar este extrem de adaptabil ?i dispus la concesii. Personajul lui Tati, în schimb, mi s-a p?rut întotdeauna un neapdat, un c?zut din lun?, o siluet? longilin? care se strecoar? prin via??.
    Ce-i une?te pe amândoi, cred, este naivitatea, acel aspect candid al e?ecului. Nu sunt ni?te bufoni, ci doar reîntrup?ri post-victoriene ?i voltairiene(sic!) ale lui Candide, care reveleaz? absurditatea existen?ei umane.

    #2886 Răspunde
    Cristina
    Participant

    Uf, am dat ?i bacaloriatul ?sta!….

    http://www.crdp-nice.net/cannes2007/
    C? mare tevatur? a fost ?i nu-s întotdeauna lucrurile bune ?i frumoase.
    Era cât pe-aci ca dvd-ul pedagogic centrat pe filmul lui Mungiu s? nu mai primeasc? finan?are ca urmare a unor presiuni, scrisori, scrisorele ?i telegrame inculpatoare, moralizante ?-alte cele, dar, s-au l?sat scripturile la-o parte, s-a dat drumul la band? ?i republica ?-a intrat în normalitate.
    Bine, filmul tot beneficiaz? de un avertisment cum c? ar con?ine scene ?ocante…(sic!). Sunt curioas? de ce avertisment beneficiaz? filme gen SAW sau A l’Interieur (vezi trailerul pentru ultimul ca s? în?elegi de ce http://www.allocine.fr/video/player_gen_cmedia=18728848&cfilm=118540.html)
    Plus c? Elephant în 2003, Palme d’Or ?i Premiul Educa?iei Na?ionale în frunte, nu-mi amintesc s? fi avut parte de un avertisment înaintea vizion?rii.
    Despre 432, ce s? mai adaug ?i eu la sarabanda de cronici. M? ?ine ambâ?ul în gât s?-i cânt în strun?.
    Poate alta dat? când s-or mai lini?ti apele.

    #2887 Răspunde
    _Maxim
    Participant

    In ultima vreme, vad filme mai mult(e) la tv. Si fragmentar, inevitabil (fatalmente 😕 )
    Mon cinema.
    Mai scap prin curtea TVR Cultural, TCM, pentru aerul inaltimilor nealterat.
    Sunt filme vechi, incrustate, filme statui. Nu se preling printre clipele tale, diluate…
    Nu stiu cum sa zic. E prea mult, e prea bine ca sa mai explic.
    Oi reveni si cu titluri. Sa le reconstitui…

    #2888 Răspunde
    Cristina
    Participant

    Soirée Jacques Tati pe arte NOW:
    http://www.arte.tv/fr/cinema-fiction/JacquesTati/396864.html
    +quiz+anima?ii+interviu pe site-ul arte.

    #2889 Răspunde
    Cristina
    Participant

    Condicu??, condicu??…nu te mai vrea neica.
    Dai cu tunul pe acilea…
    Sau poate am zis ceva ce nu trebuie ?i toate min?ile luminate s-au dus la cinemagia???Stai, care min?i luminate??? Who’s actually reading and posting here???
    I declare this sullen column asleep with the fishes……….

    Na, nici de n?scut o controvers? nu-s bun?….
    Gooooooooooooooooo trooooooooooooooooooooooooooolls!!!!

    #2890 Răspunde
    _Maxim
    Participant

    e vina lu’ Nato care a blocat totu’

    AM VAZUT $,#,@
    pardon: 4,3,2
    de doua ori
    si am de gand sa-l mai vad (HBO)
    interesante au fost discutiile/impresiile/ (neinregistrate aici) feminine vs masculine
    revin cu o dezvoltare
    acum, doar: pentru mine 432 este Moartea domnului Lazarescu “la feminin”

    #2891 Răspunde
    _Maxim
    Participant

    Marjane Satrapi – Benzi filmate
    in TimeOut http://www.timeoutbucuresti.ro/film…zi-filmate.html

    Persepolis, una dintre cele mai asteptate premiere, va fi lansat in Romania pe 11 aprilie 2008, si se anunta deja ca una dintre cele mai interesante productii cinematografice ale anului. Realizata intr-un stil simplu, minimalist, in alb si negru, pelicula de animatie este povestea unei fetite de noua ani, Marjane, in perioada Revolutiei Islamice din Iran. Regia este semnata Vincent Paronnaud si Marjane Satrapi, fiind o ecranizare a romanului omonim, autobiografic, publicat de Marjane Satrapi. Filmul atrage si datorita actorilor care si-au imprumutat vocile personajelor din povestea lui Marjane – Catherine Deneuve, Chiara Mastroianni, Simon Abkarian, Danielle Darrieux si altii.
    mai departe:
    http://recomandari.artline.ro/1_586…tata_25248.html

    …si in saptamnalul Money Express http://www.moneyexpress.ro/articol_…spiritului.html

    O BUNA PROMOVARE
    …cam politizata
    Iranul în alb ?i negru
    de Florentina Ciuverca (Evenimentul zilei, 10 aprilie, 2008)
    Persepolis, anima?ia premiat? la Cannes, are premiera în România.
    În orice col? al lumii s-ar instaura, dictatura genereaz? acelea?i mi?c?ri subterane, frici ?i dela?iuni – ar putea fi, pentru spectatorii români, una dintre concluziile anima?iei „Persepolis“, care va avea premiera vineri. Produc?ia francez?, în regia lui Marjane Satrapi ?i Vincent Paronnaud, ?i-a început frumoasa carier? la Cannes, unde a luat premiul juriului, ?i a continuat la Globurile de Aur (unde a concurat cu „4 luni, 3 s?pt?mîni ?i 2 zile“ la categoria Cel mai bun film str?in), apoi la Oscar (anima?ie).
    Iron Maiden ?i „glorioasa revolu?ie islamic?“
    Înzestrat cu o autoironie seduc?toare, filmul autobiografic al regizoarei Marjane Satrapi separ? în dou? culori lumea de ieri ?i cea de azi: în alb-negru apare Teheranul când fericit, când amenin??tor al copil?riei ?i adolescen?ei sale, iar în culori e zugr?vit? via?a de dup? Iran, prezentul în Occident…
    http://www.expres.ro/articole/detal…n-alb-si-negru/

Vizualizare 15 articole - 46 la 60 (din 112 în total)
Răspunde la: Răspuns #2884 în Ce filme am mai vãzut
Informația ta: