CRAYONA – atelier de desen

Acasă Discuții Evenimente CRAYONA – atelier de desen

Acest subiect conține 27 de răspunsuri are 4 voci și a fost actualizat ultima dată de  Sanki acum 7 ani, 3 luni.

Vizualizare 15 articole - 1 la 15 (din 28 în total)
  • Autor
    Mesaje
  • #347 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    ATENTIUNE!

    La sfarsitul lunii Octombrie, in perioada Zilelor Craiovei, poate avea loc un atelier de desen, sau mai degraba o tabara de instructie de tip militar, unde un pluton de desenatori se va supune strict unui program intens de desenat, din toate pozitiile, tinte „moarte”, vii (anatomie/portret/caricatura, peisaj (Parc), peisaj „urbanistic” s.c.l. cu munitie reala: creioane de orice calibru!
    Pana la definitvarea proiectului, asteptam sugestii si sustinere.
    INTELES?!!
    Pe loc repaus.

    #4318 Răspuns

    DreamWave
    Participant

    Hehe… daca reusim sa promovam cumva chestia asta prin craiovaforum, site-ul al caror ite le dezleg eu zilele acestea… 😛
    Acolo este o miscare virtuala destul de ampla din Craiova.

    #4319 Răspuns

    laurghita
    Participant

    O s? încerc s? vin ?i io’.
    Mi-a promis nevast?-mea c? de ziua mea m? las? s? comand http://www.galeriart.ro/eShop/prodView.asp?idProduct=277 a?a c? vreau s? v?d la ce e bun în condi?ii reale.

    #4320 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    😆
    …dar din pacate nu mai avem timp pentru organizare. Ar fi fost prea in pripa.
    Lasam pe anul viitor, cu o tabara la Calafat, la Dunare, prin August, inainte de acest „atelier”.
    Nici „feedback” nu am avut, dar asta tine de altceva, nu de lipsa de interes 😉

    PS „Ateliere” putem „organiza” si neoficial, dar cu…autofinantare, pentru cei din zona (Craiova) si cu cei care-s in trecere.
    La sfarsit de saptamana. OK?
    Tinem legatura!

    #4321 Răspuns

    laurghita
    Participant

    Eu sunt pentru orice tip de atelier. Acum câ?iva ani m-am înscris la ?coala de art? numai pentru c?-mi oferea un spa?iu/timp de lucru, chiar m? b?tea gândul s? m? înscriu iar?, da’ numai gândul c? trebuie s? desenez iar acelea?i gipsuri m? mai re?ine.

    #4322 Răspuns

    Sanki
    Participant

    Ideea ramane „in aer”.
    Plutestea pe deasupra, ca orice idee buna 😆 pana cineva are ocazia sa o foloseasca.
    That’s what they are there for 😉

    #4323 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    Marian Ratulescu, editor si animator, a mai incercat sa introduca in evenimentele organizate de el expozitii de benzi desenate si ateliere BD. Urmatorul atelier BD pentru copii ar trebui sa aiba loc in acest week-end. Nu va avea. E adevarat ca nu mai exista entuziasm, dar pe de alta parte, aceste expozitii si ateliere ar fi mai atractive in conditiile „mercantile” de azi daca ar fi organizate la un nivel mai ridicat: sali si locatii importante, promovare etc. Asta inseamna bani, echipa si o buna organizare. Iata cum doar cu „avant” nu se mai poate face mare lucru acum…

    #4324 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    Si acest proiect va exista tot virtual.
    Pregatim instrumentele 😈

    #4325 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    Avertisment:
    Nevricosii, uber-simtitorii, fast-mohoratii si mahnibilii, sunt poftiti sa se abtina!

    Pentru a scoate la lumina subtiorii rotitori si subtilele dedesubturi tulburi, musai sa taiem adanc!
    Corpusurile, opusurile supuse acestui miscellaneic macel nu mai au nume aici. De ficarta si pancreatie, de sistemele narativos si desenativ nu atarna niciun tag identificativ, nu se mai atinge nicio intentie vocativa.
    Odata etalate pe zincul tejghelei, ele sunt anume anonime si denominativ-demonstrative.

    Incepem cu o malformatie semnalata deseori in Banda Desenata de astazi si mai de ieri si, oroare, daca nu facem ceva, de maine!! E vorba de ceea ce se ascunde in primul element ala ligaturii, „Banda”: POVESTEA, naratiunea, insasi ligatura.

    Mastile, ochelarii de protectie, manusile…

    SCALP!

    #4326 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    As fi inceput cu altceva, dar mi-am zis totusi sa o luam mai incet. Nu vrem sa prindem suta de cucuie prea repede. :mrgreen:
    Asa ca am intrat pe revistacomics.ro sa iau la rand linkurile…

    http://www.pidjin.net/2011/05/05/terminator2/

    POVESTEA exista in primele patru imagini.
    Ce se mai intampla dincolo de poveste? Daca ar fi film, am putea trage post-genericul peste.

    In imaginea nr.5 „terminatorul” (aflam din imaginea urmatoare) iese din”laborator” (aflam ce este tot acolo si atunci) si eroul nostru tremura ambiguu: „terminatorul” (despre care inca nu stim ca este un „terminator”) a scazut temperatura din „laborator” (care acum nu stim ca este laborator, pentru ca nu ni s-a spus inca, dar si pentru ca e o incapere goala), el parand a fi de gheatza (mai ales ca incaperea, ce ni se va spune putin mai tarsiu ca este un „laborator”, este figurata in culori reci, spre deosebire de cromatica mai calda din decorul imaginii care urmeaza – „birou”, presupunem), ori l-a infricosat pe eroul nostru prin masivitate, ori pur si simplu prin aparitia sa neasteptata, ori/si pentru ca eroul nostru realizase ce era chestia aia pe podea…

    In imaginea nr.6, ultima, eroul nostru intra in…biroul (!) celuilalt erou (ei formand cuplul anglofon „Fredo&Pid’jin”), pe care-l anunta (clar) speriat ca este un „terminator” in „laborator” (in rom.); astfel aflam ca aratarea era un „terminator”, iar incaperea era un „laborator”.
    I se raspunde calm (vine poanta): „Ah, fir’ar!” (in rom. dar fara semn de exclamare) „Iar se masturba?”… ceea ce un cititor de BD (bedefil, pe limba altora) ar fi realizat deja: da, stim ce e chestia aia de pe jos, hahahaha 😳

    DECI… Terminatorul are obiceiul sa se materializeze din viitor in acel laborator, proces in cursul caruia are pierderi de material seminal… pe care-l recupereaza si pleaca (pe usa).
    Mai ramane o intrebare: cum putem sti ca e acelasi?

    Vom mai vorbi despre specificitatea inter-stripului, vertical, cu casetele(panelurile) clonate precum fotogramele pe o pelicula fotografica…

    #4327 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    CLICK mai departe…

    http://questionofsize.com/

    Episodul 11 (…)
    Titlul: CADEREA (in traducere din engleza)…din Rai, fiindca e vorba de Eva si Adam si merele dintr-o gradina…

    …o gradina dincolo de un zid, la marginea haului, unde-i gasim pe cei doi in prima imagine. „Poate putem trece pe-aici”, propune Eva, pare-se intr-o doara (nu stim de pe-acum, dar ne dam seama cat de curand: sunt goi, gradina, mere…)
    Imaginea 2. Adam (vom avea confirmarea ca e el), cu Eva in planul doi, scruteaza temator dincolo de la captul zidului de la marginea prapastiei.
    3. firesc, contra-plan, cei doi privind dincolo de zid, unde vedem si noi cu aceasta ocazie gradina. „Eva, esti geniala!” exclama Adam… lingusitor? Genialiatatea singularei femei consta in posibilitatea intrarii in livada pe la capatul zidului… si nu peste. Avem o vedere de ansamblu a gradinii, cu munti, pomi, o apa curgatoare, pajiste, floricele si ramura unui pom (in descriere de departe spre planul detaliu cu capetele lor in amorsa.
    4. Adam se vede cu merele-n caruta – e doar o expresie! „Asta e! Parca simt gustul merelor…”
    5. Prim-plan pe Adam in extaz: „Mereeeee…”
    6. Cei doi, gestica si expresii sugestive: „Eva! Mere, Eva! Mere!”
    7. Plan general in plonjeu: in timp ce el trece dincolo, Eva… are indoilei DEJA! „Nu stiu ce sa zic… E cam periculos…”
    8. Adam in prim-plan, catre Eva plan indepartat: „Nu e. Hai, acuma tu.”
    9. Frontal, El o prinde de un deget (?) pentru a o trece si pe ea: „Ca stiu eu ca ai brate puternice si abilitati atletice, nu?” Adam, din nou lingusitor si…nerabdator? :mrgreen: Ea intinde un picior peste hau pentru a pasi in mirifica gradina… unde vedem in aceasta caseta niste flori si o parte dintr-un pom.
    10. Piciorul ei (nu poate fi al lui, din context) si voce OFF (nu poate fi decat a ei, lucru confirmat si de orientarea bulei „off” – care iese din cadru): „Ooo, uite ce floricele dragute…” Piciorul ei spre marginea verde , unde vedem si o pietricica…
    11. … pe care piciorul ei aluneca: „Oooh…”
    12. Ea cazand in haul negru, strigand fara ajutorul bulei, pentru efect dramatic: ADAAAMMM pierdut in negura. Dramatismul este accentuat si de faptul ca ea are mainile libere – Adam a pierdut contactul cu ea (degetul de care o tinea??). Efectul asta e frecvent folosit in filme, cand cineva cade si, neverosmil, altcineva ramas in siguranta il prinde de brat.
    13 (ghinion?)… ceea ce se intampla si aici, in plan general: frontal, marginea „lumii”, Adam tinand-o de mana pe Eva. Vedem si o parte din zid si dintr-un pom si o floare, la care facuse referire Eva.
    Dialogul este banal, cu efect comic:
    Adam, exasperat sau ceva pe-acolo: „Chiar n-aveam nevoie de asa ceva!…” (= BLEAGO!?)
    Eva, „realista”: „Imi pare rau, imi… Dar cel putin suntem impreuna…” (fara alternative, doooh)
    Adam, acum exasperat fara indoiala: „Las totul, pe bune!”

    Naratiune impecabila, sustinuta, fara inadvertente, ritmata ina sa fel incat poanta finalanu este una finala… Frumoasa suspensie (suspendare?), daca a fost intentionata sau nu, asta e efectul.

    NOTA: Atacam in BANDA, adica POVESTEA, asternerea la drumul narativ, naratiunea, tehnicile narative specifice Benzii Desenate, care se folosesc de text si desen/imagine in actiune si interactiune.
    Despre stiluri, grafisme, performari samd, om mai vedea.

    #4328 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    Click! tot acolo.

    Click!…Click!

    Si-l salutam pe Alin de pe webcomics.ro, care-l ia la bani marunti pe un haiduc. Iancu Jianu :mrgreen:
    http://www.webcomics.ro/

    #4329 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    NOTA BENE la cap: lucrarile care sunt la limita Benzii desenate cu animatia nu fac obiectul disectiilor noastre, deoarece acestea sunt deja transate in casete identice suprapuse, de cele mai multe ori in ignorararea elipsei sugestive… iar despre montaj si compozitie nici nu poate fi vorba.
    Si restrangem mult zona de interes :mrgreen: intr-atat incat mi-e teama ca o sa ne plictisim…

    *B.D. cu Denumire de Origine Controlata

    #4330 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    Sa dam iama… 😳 Sa dam o raita pe site-urile SF, asa, intr-un acces spatio-temporal nostalgic.

    Societatea Română de Science Fiction şi Fantasy, prescurtat ca o sasaiala de sarpe care da cu tifla SRSFF, are un sssssite inviorat de Viorel Pirligras cu stripurile lui „cosmogonice”, populate de cosmonauti identificabili dupa numarul pe care-l poarta pe piepturile lor de arama (aluminiu, teflon, Kevlar, ceramica…) si de patrupede la fel de putin identificabile – si chiar mai putin, fiind extraterestre.

    De obicei in 3 casete patrate insirate orizontal, cu o singura ciudata exceptie verticala, cu personajele evoluand pe baza chenarului, care tine loc de sol.
    Aceste conventii, printre alte „simplificari”, sunt menite sa usureze lectura si sa puna in valoare contrapunctul text(replica)/imagine, poanta, quiproquo-ul:

    – Nr. 1 trece in fuga pe langa Nr.2 strigand FUUUGI! O BLEICAL! Nr.2 cauta pe un device prins pe brat intelesul acelei „bleical” si este avertizat ca poate a vrut sa tasteze „Black hole” inainte de a fi inghitit de o gaura neagra.

    – Nr.0 (!) catre Nr.2, aflat la un pupitru: ESTI SIGUR? Nr.2: DA, SEFULE, E APARAT AMERICAN DE TELEPORTARE. INTRODUC COORDONATELE SI TE DUCE DIRECT ACASA. Si… „POP!” Nr. 0 dispare, iar Nr.2 abia acum are o indoiala: HM… AMERICANII PARCA FOLOSESE ALTFEL VIRGULELE??!! Ceea ce, este evident in ultima caseta, afecteaza acuratetea operatiunii: Nr.0 plutind in vidul cosmic injurand (cranii cu oase incrucisate, explozie-fum…)

    Aceste povesti scurte ofera un bob zabava in cursa bezmetica pe net si se consuma integral, pentru ca nu-s excesive: dau si de citit, dau si de gandit (bine si frumos), atatea popasuri intrematoare…
    Rolul stripurilor este (ar fi) acelasi si in publicatiile clasice, pe hartie.

    Doamnelor si domnilor, stripperul V.P.!

    http://www.srsff.ro/bd/viorel-pirligras-cosmogonii-s9-e1/

    #4331 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    In primul exemplu este vorba de o amenintare, de care Nr. 2 nu este constient, el ramanand nemiscat in mijlocul stripului.

    Citirea se face, firesc, de la stanga la dreapta, si ne impinge implacabil spre subitul si groaznicul sfarsit al lui 2: inghitirea lui de catre gaura neagra… contrar sensului in care fuge 1, prin spatele lui 2, din dreapta, al carui „traseu” il refacem imaginar prin/sub (temporal) caseta a doua si cea de a treia.

    Si daca tot suntem in SF, priviti stripul ca un triptic si inchideti lateralele!

    Si alte povesti vor fi generate…

    8)

Vizualizare 15 articole - 1 la 15 (din 28 în total)
Răspunde la: CRAYONA – atelier de desen
Informația ta: