Salonul European de Banda Desenata

Acasă Discuții Evenimente Salonul European de Banda Desenata

Acest subiect conține 96 de răspunsuri are 6 voci și a fost actualizat ultima dată de _Maxim _Maxim acum 5 ani, 1 lună.

Vizualizare 15 articole - 61 la 75 (din 97 în total)
  • Autor
    Mesaje
  • #5240 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    @i.a.t wrote:

    pai „Haiku”…ceva 😀

    Tacerea de pana acum a fost Haiku-ul perfect!
    Sa lasam filosofarea tacuta si sa spunem pe sleau:
    In cadrul salonului am vazut ca au mai fost lansari, un workshop cu copii tot in spatiul „Livia Rusz”, probabil cel mai primitor…
    Nestiind ce se face la aceste workshopuri, cu exceptia celui de la clubul „comixs” de la Cluj http://graphite-illustrator.blogspot.com/ si http://cluj-comics-club.blogspot.com/ , constat inflatia lor.
    Cel mai nou va fi cel de la Timisoara, prezentat cum se cuvine si cum le sta bine banatenilor, pe larg, asa cum… pare la prima vedere a paragrafelor care se insira:

    WORKSHOP Benzi Desenate aka Comics
    Description
    WORKSHOP Benzi Desenate aka Comics
    26 Noiembrie, ora 16:00, la Edukube – str. Marasesti nr.14, ap.7,

    Continut:
    1. INTRODUCERE
    – prezentare echipa [inutila, implicita, de bun simt! se trece politetea in program?! se subliniaza buna crestere a echipei!?]
    comics… ce? cand? unde? (f putina istorie, stiluri principale, comics azi + in RO: prezentare Revista Comics )
    – de ce comics? de ce acest workshop?
    – prezentare structura si activitati workshop

    2. STRUCTURA
    fiecare parte din structura workshopului va avea 3 elemente: prezentare, exemple, practica
    – 1. Concept – cum se creaza o banda desenata? de unde vin ideile? cum vin? (experienta, realitate, perceptie, imaginatie)
    – parte practica: stabilire/alegere concepte/idei principale pt comics cu ajutorul unui „words matrix paper” WOW!
    – 2. Personaje – idei principale + exemple
    – parte practica: schitarea unui personaj stabilit precedent in partea de „concept”
    – 3. Background/ Paneluri / Format – idei principale + exemple
    – parte practica: schitare perspectiva, fundal, asezare in pag, format comics
    – 4. Dialog – forme de comunicare in comics, tipuri de dialog, comics fara dialog, punchword, clouds…
    – parte practica: ex. 1 – completare cu dialog foi deja desenate
    ex. 2 – stabilire dialog pt lucrare
    – 5. Ansamblu: – inglobarea tuturor celor 4 elemente precedente intr-o lucrare de banda desenata IN SFARSIT!
    – parte practica: finalizare lucrare banda desenata
    * la fiecare parte practica se vor arata tips&tricks + feedback on „work in progress” ❗ ❗ ❗

    3. CONCLUZII
    – Prezentare lucrari participanti workshop
    Feedback
    – Q&A

    Cam acesta ar fi planul pentru workshop. Durata estimata ar fi de 4 ore

    MATERIALE NECESSARE:
    – hartie A4 – oferim noi
    – markere negre ,creioane si guma – oferim si noi, insa recomandam sa veniti cu preferatele voastre
    – karma – cu asta veniti voi.
    – reviste/carti benzi desenate (aducem noi de toate genurile(unele f rare chiar), sa aveti ce rasfoi)

    Mai jos sunt portofolile celor care sustin acest workshop:
    http://www.behance.net/silviomalakule (Silviu)
    http://www.behance.net/freakykid (Cristi)
    http://www.behance.net/andrewBD (Andrei)
    http://www.behance.net/Kosici (Mihai)

    Extra:
    + o sa prezentam Revista Comics la workshop, cu care echipa colaboreaza de ceva vreme. http://www.revistacomics.ro/
    Inscrieri pe mail la: gro.e1544559588bukud1544559588e@ofn1544559588i1544559588

    Constatam ca este + inca o actiune de promovare a fanzinului Comics, iar + mergand pe linkurile cu portofoliile celor-care-sustin-acest-workshop (admirabila sintagma rusinat-aburitoare!) nu ne mira faptul ca printre activitatile lui Silviu, Cristi, Andrei + Mihai, aceleasi, cea mai apropiata de benzile desenate,”comics”, este „cartooing”.

    + Apreciez onestitatea asunsa in acest nou simulacru de workshop – asa cum se vede de aici – sau, mai elegant spus, cursuri de BD „aka comics” tinute de suplinitori-elevi.
    + remarc folosire prescurtari si nominativ generalizat pentru a nu pune incercare rabdare interesati

    La inchiderea acestui post: Ma intreb cum au fost condusi copiii la atelierul BD de la Salon, sustinut tot de fanzinul Comics, printre panourile cu lucrari pentru adulti, cele mai multe!

    pentru aprofundare: http://edukube.org/

    #5241 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant


    Bula e la Buga.

    #5242 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    @maxim wrote:

    Baiete,
    Ce mi-a placut ca te-ai trezit tu comentator BD, desi citesti comicsuri, si te-ai caznit sa te uiti pe Cartea mea calinesciana. Ce zici e aiurea, dar, na, faci si tu ce poti. Dar macar sa lamuresc poporul:
    in cartea mea de istorie, ca si in celelalte zeci de alte carti de istorie scrise de alti carturari din exact circa vreo 15-20 de tari, am calculat, nu fabricat, urmatoarele: sub peste aproximativ 100 de autori PUBLICATI (atentie) din anul 1983 si pana-n zilele noastre, pe care tu ii blamezi in bloc, cu 50 de ani de propaganda ca si la americani, mii si mii de cititori de pe glob care au apreciat benzile desenate, pardon, romanesti, ale unor autori cu care mai sunt eu prieten, iar numai in acest an sa tot fi fost exact cam 10-12 carti cu BD in ele pe intinsul patriei noastre… Ah, dar tu nu esti patriot. Ca tii cu americanii! V-au bagat astia-n cap ca in comunism totul a fost urat! Pana si patriotismul!
    Noi practicam cu totii sportul blamarii in bloc si al injuraturii, ca tine si alti lasi anonimi, nu ca mine, care sunt eu.
    In sutele de carti de istorie citite de mine, nu am citit ce scrii tu in… asta…ce e aici! Cauta-ma in capitala, la muzeu, copilu’, si poate am timp sa-ti spun si cum e cu comicsurile si benzile desenate. Poate. Pana ma gasesti, mai citeste din cartile mele. Uite, nici macar nu ai comparat cartea mea cu alte valori ale umanitatii, ca nu zic romanesti ca nu suporti, precum Istoria lui Calinescu. Ceausistule!… Adica ce, era mai rau comunismul decat capitalismul? Politica – din pacate – a influentat foarte mult nu numai evolutia BD romanesti dar si a culturii si artelor in general. Asa ca…

    A, da, poporul! Ahem…
    Dragi tovarasi bedefili, in incheiere, presedintele vostru unic si singur, va invita sa veniti sa vedeti cartea lui calinesciana!

    Exista Banda Desenata in Romania. Deci si o Istorie. Deci si eu!
    Sau invers?…

    (traducere si adaptare de anonimul si iresponsabilul MAXIM pe un colt obscur al Internetului)

    Autorul face parte din istoria Benzii Desenate romanesti, dintr-o parte a ei, fara indoiala, cea traita, la care ne face partasi de la un timp.
    http://dreamworld.syndicart.net/forum/viewtopic.php?t=323&start=15
    Am fost trecator prin acest episod si nu pun la indoiala veridicitatea relatarii, dar, hei, memoria fiecaruia este doar memoria…. fiecaruia?
    Iar fiecare este in centrul ei.

    #5243 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    @maxim wrote:

    @maxim wrote:

    Baiete,
    Ce mi-a placut ca te-ai trezit tu comentator BD, desi citesti comicsuri, si te-ai caznit sa te uiti pe Cartea mea calinesciana. Ce zici e aiurea, dar, na, faci si tu ce poti. Dar macar sa lamuresc poporul:
    in cartea mea de istorie, ca si in celelalte zeci de alte carti de istorie scrise de alti carturari din exact circa vreo 15-20 de tari, am calculat, nu fabricat, urmatoarele: sub peste aproximativ 100 de autori PUBLICATI (atentie) din anul 1983 si pana-n zilele noastre, pe care tu ii blamezi in bloc, cu 50 de ani de propaganda ca si la americani, mii si mii de cititori de pe glob care au apreciat benzile desenate, pardon, romanesti, ale unor autori cu care mai sunt eu prieten, iar numai in acest an sa tot fi fost exact cam 10-12 carti cu BD in ele pe intinsul patriei noastre… Ah, dar tu nu esti patriot. Ca tii cu americanii! V-au bagat astia-n cap ca in comunism totul a fost urat! Pana si patriotismul!
    Noi practicam cu totii sportul blamarii in bloc si al injuraturii, ca tine si alti lasi anonimi, nu ca mine, care sunt eu.
    In sutele de carti de istorie citite de mine, nu am citit ce scrii tu in… asta…ce e aici! Cauta-ma in capitala, la muzeu, copilu’, si poate am timp sa-ti spun si cum e cu comicsurile si benzile desenate. Poate. Pana ma gasesti, mai citeste din cartile mele. Uite, nici macar nu ai comparat cartea mea cu alte valori ale umanitatii, ca nu zic romanesti ca nu suporti, precum Istoria lui Calinescu. Ceausistule!… Adica ce, era mai rau comunismul decat capitalismul? Politica – din pacate – a influentat foarte mult nu numai evolutia BD romanesti dar si a culturii si artelor in general. Asa ca…

    A, da, poporul! Ahem…
    Dragi tovarasi bedefili, in incheiere, presedintele vostru unic si singur, va invita sa veniti sa vedeti cartea lui calinesciana!

    Exista Banda Desenata in Romania. Deci si o Istorie. Deci si eu!
    Sau invers?…

    (traducere si adaptare de anonimul si iresponsabilul MAXIM pe un colt obscur al Internetului)

    Autorul face parte din istoria Benzii Desenate romanesti, dintr-o parte a ei, fara indoiala, cea traita, la care ne face partasi de la un timp.
    http://dreamworld.syndicart.net/forum/viewtopic.php?t=323&start=15
    Am fost trecator prin acest episod si nu pun la indoiala veridicitatea relatarii, dar, hei, memoria fiecaruia este doar memoria…. fiecaruia?
    Iar fiecare este in centrul ei.

    Alin, de pe webcomics.ro, ma-ntreba, pe lumiparalele.ro, despre scrisoarea-rezumat de mai sus: „este o parafrazare a desfiintarii… comentariilor mele asupra Istoriei Benzii Desenate Românești?”
    Tot acolo
    http://www.lumiparalele.ro/2011/11/04/galceava-inteleptului-cu-%E2%80%9Ebrave-world%E2%80%9D/
    i-am si raspuns.
    Aici ii dau cuvantul lui Ion Manolescu
    1. despre „principala eroare de conceptie a istoriilor noastre”
    „Un numar prea mare de scriitori* este valorizat pe baza criteriului pionieratului ideologic si tipologic, care, atunci cand nu functioneaza de-a dreptul ca umbrela axiologica sau alibi cantitativ, ecraneaza miscarea libera a autorilor si operelor, negandu-le cronotopia fractala si asezandu-i intr-un tipar determinat rigid. Dinica [nu Ovidiu, pomenit in memoriile de pe galileo.ro, ci…] Golescu ar fi important pentru redactarea „intaiului jurnal de calatorii de studii”; Rebreanu, ca autor al „primului roman modern”. Daca istoria literara* „de valori” (cum o numeste, cu un termen impropriu, Calinescu) devine instrumentul de canonizare preferentiala a reperelor contextuale, nu ne-ar mai ramane decat sa ne intrebam de ce contextualitatii i se atribuie o conotatie ideologica sau tipologica, si nu una sociologica? Altfel spus, de ce ar fi justificata o istorie literara* a eficacitatii ideologice ideologice / tipologice, fata de alta a succesului public?
    2. „Contaminarea deliberata a publicului cu virusul prejudecatilor, care urmareste declansarea si apoi consolidarea acelui reflex de vasalitate culturala care se descurajeze intitiativele ‘subversive’ si sa le asigure elitistilor o salubrizare eficienta a turnului de fildes pe care-l ocupa. In ultima instanta, manipularea unidirectionala a mentalitatilor echivaleaza cu o forma de totalitarism intelectual inacceptabila in postmodernism.
    Pe de alta parte, exista suficiente motive pentru ca operatorii aseptizati ai turnului de fildes sa fie bantuiti de ipocrizie, iar viitorul apropiat sa dezvaluie imaginea unor cavaleri canonici impenetrabili in public (unde ar sustine vehement intangibilitatea estetica a prozei lui Calinescu sau a simfoniilor lui Beethoven), dar fragili in intimitate (careia i-ar dedica lectura ultimului SAS ori auditiei spumoaselor cantece de inima albastra cu Zavaidoc sau Albesteanu)”
    3. „In cele din urma, demonstratia nu trebuie neaparat sa fie adevarata, cat flexibila si deschisa: constructia si examinarea ansamblului si detaliilor fractale s-ar face conform principiilor moderne ale dezordinii reiterative, inca straine de mentalitatea istoricilor nostri, iar rezultatul ar figura ca o marime la fel de larg negociabila ca aceea de text sau sens. Astfel literatura* ar fi vazuta ca un camp elastic de potentialitati multiple, accesibil tuturor celor care nu cauta raspunsuri istorice in structuri rationale, certitudini imobile, determinisme ideologice depasite sau inoperante. Tot astfel, ea si-ar recapata o libertate pe care, desi am primit-o cu incantare, astazi nu mai suntem dispusi sa i-o recunoastem.”

    Citate din volumul „Benzile desenate si canonul postmodern”, ed. CARTEA ROMANEASCA, 2011, eseul-capitolul „Contrabanda cu idei radioactive”, paginile 115-117 si 119.
    La ideile radioactive ale lui Ion Manolescu vom reveni ici si colo si insistent, asa cum revin in articolele sale care alcatuiesc aceasta carte, pe care mi-as dori-o, dintr-o vrere de eficienta vecina cu lenea…nerabdatoare :mrgreen:, pe un suport adecvat, cel electronic!

    *Banda Desenata este o sub-literarura, iar mentalitatile si „lipsa de suplete intelectuala” si „rigiditatea cadaverica a discursului si asa desuet” (op.cit. p.116) sunt aceleasi, daca nu mai rizibile prin disproportie.

    #5244 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    Vernisajul expozitiei cu dedicatii „ELABUGA”, 18 noiembrie, la Galeria SAINT INK din str. Doamnei nr.3, Bucuresti


    Fara „piscotari”, ci in familie: aici, Calin Pop, artist plastic – http://www.calinpop.ro


    Dan Munteanu – http://www.monoplan.ro si Alexandru Ciubotariu – http://undergroundbd.blogspot.com/


    Alex Csipszer – http://dsnlml.blogspot.com/


    Expozitia va fi deschisa pana la 30 noiembrie


    Unii mai si muncesc pe-aici…

    #5245 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    Si cand zic „unii”, nu gresesc. Alexandru care se semneaza mai jos…

    …plus fotograful Mircea Ciobanu, cu un destabilizator de imagine performant :mrgreen:


    …TAMBA


    Este pagina dedicata lui Graphite al nost’ (norocosu’!!)


    In expozitie sunt prezentate lucrari pregatitoare…


    …concepte si planse finisate din laboratorul lui… Alex

    Si un ultim cuvant artistului cu fotografiile:
    Sa-ti fie de fala, Mircea Ciobanu! 😀

    #5246 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    @maxim wrote:

    AncaPuiu editor
    Raluca Paduraru coordonator
    Iulian Puiu consultant
    Diana Capatana corectura
    Adriana Bumbes director financiar
    Vlad Simion marketing

    atzatzator:

    Pe salonbd.ro, la comentariile la ELABUGA sunt date linkuri catre fotografiile noastre de aici, nu catre pagina in care se gasesc acestea, alaturi de atitudinea altora la extazul fata de aceasta „capodopera” etc.

    In asteptarea validarii comentariului meu, il ctr+v aici:

    Catre EU: Ai „citat” din http://dreamworld.syndicart.net/forum/viewtopic.php?t=422&postdays=0&postorder=asc&start=30 fara sa precizezi sursa.

    Tot acolo suntem indrumati spre aceeasi entuziasta cronica „de intampinare” a acestei carti BD „realisto-psihologice”!!

    #5247 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    Pe aceasta nota inalta de sfortare terminologica, inchidem si noi threadul asta subtire in asteptarea unor concluzii la aceasta două editie a numitului „Salon European”, inchis de trei zile…

    #5248 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    @maxim wrote:

    Nici Alin (webcomics.ro) nu a scapat de mustrari, de vot de blam, de pus la colt pe coji de nuca si de mania bedefila!

    Pa pa!
    Alin | 07/09/2011 @ 01:15 | 37 Comments

    Se pare că sunt om de cea mai joasă speță. Am îndrăznit să nu-l consider pe Octav Ungureanu un ”maestru al benzii desenate”, să nu mă plec în fața lui Dodo Niță, în ciuda miilor de cărți despre subiect pe care le-a citit, să cer dialog competent și standarde de la comunitatea românească de ”bedefili”. Nu știam deloc că făcând asta nu arătam decât faptul că sunt o ”dudă” care în niciun caz nu este de vreo patru ani într-o relație amoroasă stabilă, că sunt ”extremely LAME” (probabil și pentru că încerc să am grijă să nu încurc limbile în care vorbesc), că prin ironii normale în orice industrie și comunitate sănătoasă, eu de fapt fac copilărisme penibile de copil de clasa a 2-a, că hărțuiesc oamenii pe internet. Am aflat că eu îmi behăi textele doar pentru că îmi face plăcere să mă aud vorbind (ceea ce nu înțeleg cum merge fiindcă de fapt scriu), iar apoi am nesimțirea să fac asta de pe un scaun în fața unui PC. De asemenea se pare că liberul arbitru înseamnă să mi se pună pumnul în gură, iar subiectivitatea nu e un aspect legat inextricabil de existența umană. Probabil de aceea mi s-a interzis accesul la evenimentele organizate de SCC. Iar pe deasupra…sunt și moldovean.

    [comentariu]
    Salut rata frustrata,
    Voi folosi cuvinte alese pentru altetea dumneavoastra, am sa va rog insistent sa nu va mai iviti la nici un eveniment SCC de prin bucuresti.
    Va multumes pentru intelegere.
    PS: nu ma fa sa vin pana in MOLDOVA!

    Vă mulțumesc pentru iluminarea adusă și pentru timpul pe care mi l-ați eliberat.

    http://www.webcomics.ro/

    PRECIZARE: daca ar interpreta cineva ca paragraful rosu ar fi o postare de Octav (SSC) ar fi doar efectul unei nefericite alaturari de texte. Am raspuns astfel, in mai putin de un minut, unei interpelari.
    Pe Octav nici nu l-as fi crezut in stare de asa ceva!

    #5249 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    Am fost din nou interpelat in acelasi mod ca si pana acum, dintr-un partizanat orb, dar vioi. Mi s-a reprosat, printre altele, ca sunt prea, ca sunt foarte, ca sunt ultra… ca nu mi-a placut ca… a fost ridicata in slavi o carte, care, dupa mine, n-ar fi o „capodopera”, pe cand cartea in chestiune este. Magister dixit.

    MAXIM zice:
    1. Un CAP DE OPERA presupune o OPERA. Un cap e inerent unui corp. Corpul nu este cunoscut.
    2. O carte EXTRAORDINARA presupune o piata ORDINARA [obisnuita, normala, comuna], care presupune alte carti, de care aceasta se detaseaza net.
    Cartea aceasta este SINGULARA, da.
    O „capodopera” este aparitia acestei carti
    :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

    #5250 Răspuns

    Spoitoru
    Participant

    Vad ca threadul asta a fost facut pt ce-a de-a II-a editie „ioropeana” a salonului bedeistic si s-a transformat in threadul Elabuga….pai da era si cazul…pentru ca Elabuga este singurul album de banda desenata aparut in Romania cu un autor roman de dupa ’89……..cu o poveste BD din coperta in coperta.

    #5251 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    @spoitoru‘ wrote:

    Vad ca threadul asta a fost facut pt ce-a de-a II-a editie „ioropeana” a salonului bedeistic si s-a transformat in threadul Elabuga….pai da era si cazul…pentru ca Elabuga este singurul album de banda desenata aparut in Romania cu un autor roman de dupa ’89……..cu o poveste BD din coperta in coperta.

    😀 E un alt fel de a spune ca e o… „capodopera’, dar nu tocmai o „capodopera” 😀

    Eu i-am zis mereu „carte”, nu „album”.
    Chiţibuşarul care mi-s vede o diferenta intre „carte” si „album”.

    #5252 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    @maxim wrote:

    Pe aceasta nota inalta de sfortare terminologica, inchidem si noi threadul asta subtire in asteptarea unor concluzii la aceasta două editie a numitului „Salon European”, inchis de trei zile…

    😳

    #5253 Răspuns

    Spoitoru
    Participant

    Stai nu inchide….ca mai zic ceva
    1. carte, album, ce e, ba, e prima aparitie BD serioasa…
    2. am citit undeva ca Tamba asta are stilul lui Mignola, nu stiu unde s-o vedea asta?! ca eu nu sesizez……acum cat de original sa fii?! daca folosesti pata picturala esti Pratt daca ai linii sarmaoase si punctulete esti Moebius….ma lasi!!!! Tamba e TAMBA si atat, eu asa am vazut….si e bine ca e……GATA…..Inchide ca e noapte! :mrgreen:

    #5254 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    @spoitoru‘ wrote:

    Stai nu inchide….ca mai zic ceva
    1. carte, album, ce e, ba, e prima aparitie BD serioasa…
    2. am citit undeva ca Tamba asta are stilul lui Mignola, nu stiu unde s-o vedea asta?! ca eu nu sesizez……acum cat de original sa fii?! daca folosesti pata picturala esti Pratt daca ai linii sarmaoase si punctulete esti Moebius….ma lasi!!!! Tamba e TAMBA si atat, eu asa am vazut….si e bine ca e……GATA…..Inchide ca e noapte! :mrgreen:

    Nu pun lacat.
    1. Nu te-ncurci in chestii d’astea. Te bucuri de o aparitie BD „ca la…carte” 😉
    2. Daca i s-a pus „pata” pe cel de-al doilea razboi mondial… hop, HELLBOY! Mai sunt si altii care au abordat perioada istorica intr-un grafism asemenea: Caniff, Miller, Mignola, dar si Pratt, cunoscut la noi mai demult prin „filiera franceza”, dar „specialist” in primul razboi mondial.

    In familia asta sunt multi.

Vizualizare 15 articole - 61 la 75 (din 97 în total)
Răspunde la: Salonul European de Banda Desenata
Informația ta: