Ce filme am mai vãzut

Acasă Discuții Diverse Ce filme am mai vãzut

Acest subiect conține 109 răspunsuri are 6 voci și a fost actualizat ultima dată de _Maxim _Maxim acum 3 ani, 3 luni.

Vizualizare 15 articole - 91 la 105 (din 110 în total)
  • Autor
    Mesaje
  • #2922 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    O cronica, cum se face, aici http://www.hollywoodreporter.com/review/aferim-berlin-review-772508
    Romanian director Radu Jude addresses the prickly subject of gypsy slavery with his third feature, a western-style historical drama which is competing for big prizes at the Berlinale

    #2923 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    On the Silver Globe (Na srebrnym globie), filmul lui Andrzej Zulawski are si o poveste* si o istorie**, imbinate***.
    Povestea* este o adaptare dupa „Trilogia Lunara” de Jerzy Ĺťuławski, de pe la 1900.
    Istoria** incepe in 1975 si se incheie in 1977, cand turnarea filmului este intrerupta din motive ideologice, intr-o Polonie comunista, in care sunt „taxate” devierile de la linia partidului unic.
    Regizorul pleaca pentru a doua oara in Franta cu amaraciunea lucrului irosit, a efortului enorm (actori, costume, decoruri, turnare efectiva etc) depus la realizarea filmului, realizat intr-o mare masura – 80%.
    Din fericire, pelicula nu este distrusa.
    Abia in 1988, dupa caderea regimului comunist, filmul, completat** cu comentarii ulterioare, a fost prezentat la Festivalul de la Cannes.

    Este un SF*, care s-ar afla pe primul loc intr-un clasament al filmelor ne-americane de gen.

    Un film ENORM***.
    http://www.imdb.com/title/tt0093593/


    *povestea: Un grup de astronauti paraseste Pamantul in cautarea libertatii. Nava lor se prabuseste pe o planeta necunoscuta, similara Pamantului si ei ajung pe tarmul unei mari. Vedem inregistrarile lor video de-a lungul multor ani. Un singur supravietuitor al echipajului, „Batranul”, urmareste evolutia urmasilor ne-pamanteni ai echipajului, pentru care el este un semi-zeu. „Batranul” ii paraseste si trimite inapoi pe Pamant jurnalul sau video, care ajunge la un cercetator, care calatoreste spre aceasta planeta, unde este intampinat de casta preotilor ca pe un Mesia, care-I va scapa de Szermi, locuitori indigeni. Acesta organizeaza o armata si intra in orasul Szermilor. Intre timp preotii incep sa creada ca acesta este un paria de pe Pamant si nu un mesia venit sa le implineasca profetia… Sfarseste prin a fi rastignit. Pare o parabola, nu? O parabola de care s-au speriat comunistii… Am cunoscut epoca, am avut ocazia sa vad filme poloneze din epoca, cu care comunistii au avut de furca…
    **istoria: destinul lui Zulawski seamana cu cel al lui Pintilie al nostru
    *** filmul, cu acele 20% „poveste” lipsa, intregit cu imagini intercalate de „istorie”, de marturii, este acum o fictiune in care timpul a taiat o rana inca sangeranda…

    #2924 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance) de Alejandro Gonzålez Iùårritu, cu Michael Keaton, Zach Galifianakis, Edward Norton, Andrea Riseborough, Amy Ryan, Emma Stone, and Naomi Watts
    Aproape doua ore de cinema aproape fara sfarsit.

    #2925 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    Din nou, cinema: GRAND HOTEL BUDAPEST, un film de zle mari, de distributie mare, de inspiratie inalta. 100 de minute de poveste tintineasca, cu un Tintin care doar asculta povestea. Jude Law? 😀
    O precipitare spre final, ca in BIRDMAN, si cu un final mai putin inspirat.

    Inca un film de Oscar: BOYHOOD.
    O experienta unica, un film neobisnuit. Fara conventiile si tehnicitatile trecerii timpului peste actori/personaje, filmul a fost turnat timp de doisprezece ani.
    Doisprezece ani trecuti in peste doua ore si jumatate: cel mai lung dintre filmele de Oscar de mai sus, cu final perfect.

    #2926 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    AMERICAN SNIPER este CLINT EASTWOOD.
    Pe langa celelalte filme Oscarizabile, mai putin creativ, previzibil.
    Inca un film lung, dar de data asta cam prea lung, si cu inca un final esuat, banal.

    #2927 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    In THE IMITATION GAME, emotia e data de baza reala putin cunoscuta a povestii, bine scrisa fotografic si bine interpretata, asa cum e data in BIRDMAN de parcursul neasteptat neo-fantastic, asa cum razbate de docu-fictionarea unor persoane… personificate in BOYHOOD, de farmecul discret al peripetiei virtuoase din GRAND HOTEL BUDAPEST.
    Nu-mi iese din cap subtitlul lui BIRDMAN, subtilul The Unexpected Virtue of Ignorance.
    OSCARul se va decerna dintr-o ignoranta bine temperata.

    #2928 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    WHIPLASH
    Cinema de cinema, cu un J. K. Simmons care merita un Oscar pentru rol secundar!
    Doar 106 minute 😀

    #2929 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    THE THEORY OF EVERYTHING
    Frumos titlu, frumos film, frumos sfarsit – sau inceput, totuna.
    Inca o poveste despre TIMP, despre TOT, cu un personaj-persoana (profesorul Hawking, peste timp)
    JĂłhann JĂłhannsson are sanse la Oscar pentru muzica originala.
    „Tobele” din BIRDMAN* au dat bine si ele in fundal cu exceptia momentelor dĂŠjĂ  vu cu aparitia („incidentala”) a unui baterist.
    Bateristii din WIPLASH** sunt insa personaje (principale), iar „tobele” isi pierd ghilimelele sonore, fiind elemente de poveste, vizuale de prim-plan.

    Filmele de Oscar vazute pana acum sunt si povesti ale DEDICATIEI.

    GNIHTYREVE FO YROEHT EHT

    _______________
    * un contrapunct audio-vizual intre sacadarea percutiei si fluiditatea steadycam-ului
    ** un crescendo insangerat gen ROCKY

    #2930 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    In competitia mea raman:
    1. WIPLASH / BIRDMAN (performante)
    2. IMITATION GAME / THE THEORY OF EVERYTHING (destine)

    …sau BOYHOOD – „lifetime achievement award” pentru echipa unui singur film! 😀

    Vom vedea cat vor conta oportunitatea si corectitudinea politica.

    #2931 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    TROUBLE IN PARADISE de Ernst Lubitsch!
    Poate parea o maiastra comedie romantica turnata de curand, daca era in culori!… Si saruturile erau mai lascive – lucruri care ar putea fi realizate cu tehnica de azi, dar avem nevoie de vedete…vii!
    Acum avem culori dar si 3D, si saruturi frantuzesti dar si nuditate integrala. Restul conteaza mai putin. Tot mai putin.
    „Trouble in Paradise” este datat 1932.

    #2932 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    Asadar…

    1. WIPLASH i-a dat OSCARUL pentru rol secundar masculin lui J.K. Simmons + scenariu adaptat. J.K. a reusit sa adauge ceva unui film si-asa „peste bord”!
    BIRDMAN este cel mai bun film al celui mai bun regizor. Interpretarea si scenariul sa fi fost eclipsate de dubla performanta a lui Inarritu? Michael Keaton face o revenire gen Mickey Rourke. Nici Mickey cu „Luotatorul”, nici Michael, acum, cu „luptatorul” lui (BIRDMAN) nu au impresionat Academia. Cat despre scenariu, in fapt o „idee” filmata cu virtuozitate, sa mai fi fost si finalul fortat? GRAND HOTEL BUDAPEST, prin comparatie, a avut o Poveste cu cap si coada, sau invers. Si asa a luat Oscarul pentru scenariu original, care n-a scos in evidenta actorii, multi, buni, pe rol.

    2. IMITATION GAME a luat doar un Oscar pentru scenariu adaptat.
    THE THEORY OF EVERYTHING s-a ales cu Oscarul pentru rol principal masculin, unul mai „complex”, de „compozitie” cum se spune: decaderea fizica si rezistenta psihica si mentala, lupta cu propria conditie. intru recunoasterea societatii pentru performanta sa. In IMITATION GAME, protagonistul se confrunta cu prejudecatile, dar „lupta” lui fiind autodestructiva, necunoscuta, asa cum nerecunoscuta i-a fost performanta lui. O performanta si o conditie secrete. O dubla paralizie. Prea putin material pentru un actor, fata de geniul paralizat din THE THEORY OF EVERYTHING, nu?

    Din experienta BOYHOOD, Patricia Arquette s-a ales cu un Oscar pentru rol secundar feminine. Slaba consolare! Patricia ar putea fi oricand evidentiata pentru roluri secundare, nu neaparat intr-un film „invechit” bine (12 ani, nu?)
    BOYHOOD va fi curand uitat.

    #2933 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    Am vazut similitudini, am descoperit paralele si perpendiculare… dar ceva nu merge!
    Daca am schimba titlurile filmelor?

    the old switcheroo

    Boyhood = The Theory of Everything
    The Theory of Everything = The Fifth Element
    Birdman = The Scarecrow
    Whiplash = Rocky
    Grand Hotel Budapest = Imitation Game

    #2934 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    NIGHTCRAWLER: independent si tezist, liniar si previzibil.

    Revenind la OSCAR, de remarcat prezenta si prestatia lui Edward Norton in doua filme nominalizate – THE GRAND BUDAPEST HOTEL si BIRDMAN
    De asemenea, ziceam de BOYHOOD cu amar sarcasm ca va fi uitat.
    Am citit aici http://www.indiewire.com/article/i-attended-the-oscars-and-hung-out-with-the-losers-20150223?utm_campaign=i-attended-the-oscars-and-hung-out-with-the-losers-20150223&utm_medium=social&utm_source=Facebook&utm_content=i-attended-the-oscars-and-hung-out-with-the-losers-20150223 acelasi lucru, sub alta forma
    Years from now, nobody will remember this year’s ceremony. They will remember „Boyhood.”
    Un elogiu si o elegie in acelasi timp de la un participant la Gala Oscar.
    Articolul se incheie cu:
    A year ago, Coltrane’s appearance was distinguished by a gleaming nose ring that stood out in his long features. As awards season picked up, he was advised to tuck it away. But at dinner, Coltrane’s silver piercing was back in action. He grinned, finally, and said, „No more votes to get.”
    NOTA: Coltrane este „Baiatul” din BOYHOOD. El a fost sfatuit sa renunte la un piercing in „sezonul premiilor”. La dineul de dupa Gala, piercingul a reaparut. A zambit amar si a spus: „Nu mai sunt voturi de primit.”

    #2935 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    Un film cu Dudley Moore si „Cei spate magnifici”. O duminica frumoasa!

    #2936 Răspuns
    _Maxim
    _Maxim
    Participant

    Trebuia sa vad CHAPPIE, inainte de un neverosimil ALIEN 5* al aceluiasi Neill Blomkamp, cu aceeasi Sigourney Weaver, stiind de primirea proasta.
    Povestea e varza. Si filmul.

    ________________________
    * ba ALIEN 4, adica sequel la ALIEN 3, ba sequel la ALIEN 4, adica ALIEN 5, ba fara legatura cu noua wannebe franciza PROMETHEUS, ba se coordoneaza cu faptele din PROMETHEUS (1) si viitorul (2)… Doamne-ajuta!

Vizualizare 15 articole - 91 la 105 (din 110 în total)
Răspunde la: Ce filme am mai vãzut
Informația ta: